قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: برای ارتقاء حداکثری پوشش تحصیلی در سطح استان امسال ۱۳۴ مدرسه با جمعیت دانش‌آموزی کمتر از چهار دانش آموز را تشکیل دادیم.

تشکیل ۱۳۴ مدرسه با کمتر از ۴ دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جعفر پاشایی در نشست مشترک مسئولان مجموعه با شورای اسلامی استان در نشست مشترک مسئولان مجموعه با شورای اسلامی استان در سالن اجلاس تالار معلم تبریز اظهار داشت: کار عظیم تعلیم و تربیت با حجم عظیم دانش‌آموز و پرسنل و فضاهای آموزشی و پرورشی مورد نیاز به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است و این مهم در هیچ جای دنیا نیز بر عهده یک دستگاه گذاشته نشده است.

وی با بیان ضرورت مشارکت عمومی در اداره‌کرد این مجموعه حساس و تعیین کننده افزود: در دوره کنونی اقدامات ارزشمندی در حوزه آموزش و پرورش انجام شده است و این مهم با وجود تنگناهای مالی ملموس در کشور و مجموعه بوده است.

پاشایی در این خصوص تصریح کرد: سال گذشته از 102 پژوهش‌سرای احداثی کشور بیش از 25 پژوهش‌سرا در آذربایجان‌شرقی تاسیس شده که این امر حکایت از توجه ویژه مجموعه به تحقیق و پژوهش دارد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان اظهار داشت: یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه پوشش تحصیلی است و در این زمینه امسال 134 مدرسه با جمعیت دانش‌آموزی کمتر از چهار دانش‌آموز را تشکیل دادیم.

وی در خصوص مسائل مطروحه در روزهای اخیر گفت: دستورالعمل‌های جامع و کاملی در خصوص ثبت‌نام و بازگشایی به مدارس و نواحی و مناطق ارسال شده است و سیستم پیگیری به جد بر روند اجرای امور نظارت داشته و خواهد داشت.

اقدامات پیشگیرانه آموزش و پرورش در راس برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر قرار دارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: اقدامات پیشگیرانه دستگاه تعلیم و تربیت استان در راس برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر و همکاری موثر سایر دستگاه‌ها رتبه اول کشوری را در این خصوص برای استان کسب کرد.

حسن استوار آذر گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر استان با گام‌های موثری که دستگاه تعلیم و تربیت استان در خصوص پیشگیری داشت و همکاری سایر نهادها توانست در سه ماهه اول 95 رتبه اول کشوری را در مبارزه با مواد مخدر کسب کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تاکید کرد: آموزش و پرورش با ظرفیت‌های خوبی که در مدارس دارد و طرح اوقات فراغت توانسته گام‌های موثری را در پیشگیری از اوقات فراغت بردارد و با توجه به راه‌اندازی شدن سامانه اوقات فراغت در استان ظرفیت‌ها و آمار دقیق به دست بیاد تا در برنامه‌های بعدی پوشش موثرتری صورت بگیرد.

وی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد را در سال جاری خوب عنوان کرد و تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در این خصوص و اطلاع‌رسانی کلاس‌های تابستانی توسط صدا و سیما از طریق زیرنویس را تاکید کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان یادآور شد: همکاری آموزش و پرورش با واحدهای سلامت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بسیار پررنگ بوده و مسئولان کشوری قدردانی خود را در این خصوص نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت استان ابراز داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.